zaterdag 25 januari 2014

Mist

Donderdag 23 januari 2014: van een late middagwandeling in de mist blijft maar weinig hangen op een fotocamera. In het Wolderwijd heerst ogenschijnlijk stilte, toch foerageren er honderden zwanen, de gewone Knobbelzwanen, en de voor mij bijzonderder Kleine zwanen, die alleen in de winter ons land aandoen. Pijlstaarten zwemmen vlak onder de kust, meer kan ik ook niet overzien. De mist is zo dicht dat ik een grote halsring van een Kleine zwaan niet kan aflezen. Mist dempt ook geluiden, alleen sta ik op zeker moment vlak onder de A28, mist dempt daar niks. Luid en duidelijk hoor ik de roep van de IJsvogel.

Kleine Zwanen



2 opmerkingen:

  1. Ah mooi wilde zwanen en stukken dichterbij dan die ik destijds heb waargenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie weer , en wat gaat er een rust van uit .

    BeantwoordenVerwijderen