donderdag 27 augustus 2015

Roze spreeuw

Maandag 24 augustus 2015: vandaag wordt mijn neefje 60 jaar. Ik heb twee jongere neven, en omdat wij de jongsten waren van de grote schare neven en nichten kan ik alleen in verkleinwoorden denken. Nog steeds.
Ik loop in de duintjes bij de Zuidpier en bekijk de groep spreeuwen. Ze vliegen tussen de duindoorns heen en weer, af en toe opgeschrikt door een mens of hond. Een roze spreeuw zie ik er niet tussen. Toch is die gemeld vanochtend, het bamboegeluid uit mijn telefoontje maakte mij erop attent. Voor de zekerheid maak ik foto's.
Op de pier zijn een paar leuke dingen te zien, heel zoetjesaan begint de vogeltrek. De witte stuit van een tapuit licht op, en helemaal aan het einde, onderaan de vuurtoren, vertoont een aangevlogen fitis zijn knalgele kleur. Het lijkt wel of noordelijke vogels helderder gekleurd zijn. Twee kanoeten zijn er ook hun maag aan het vullen.
Een aantal driemasters en een duikboot varen de zee op, het staartje van Sail 2015.
Op de laptop zie ik dat mijn camera meer gezien heeft dan ik. De roze spreeuw staat een paar keer op de foto.

Roze spreeuw

Tapuit
Bontbekplevieren
Fitis


Kanoet


Duikboot vaart uit
Driemaster langs de hoogovens

Regenwulp

2 opmerkingen:

  1. Weer drie mooie blogspot Roely. Al weer een paar dagen terug van een heerlijke week bij mijn broer en kennis gemaakt met zijn vriendin. Bij terugkomst heeft mijn computer de geest gegeven en lees nu jouw drie blogs op mijn laptop. Wat heb je weer mooie vogels, vlinders en dieren gezien. De foto's zijn geweldig. De vos is erg leuk. Jammer dat mensen Door te voeren het evenwicht hebben verstoord. Als mijn PC weer terug is kan ik mijn gemaakte foto's uploaden en hoop dan ook weer op mijn blog te komen. Met het PC probleem kon ik niet meer in contact komen bij Blogger.
    Groet,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen