vrijdag 22 november 2013

Halsbandparkiet

Woensdag 20 november 2013: de twijfel slaat weer toe, ga ik Kruisbekken zoeken? De tandartsbezigheden zinderen nog door in mijn kaken, dus het wordt het Vondelpark. Een wereldattractie, op twee minuten fietsen afstand. Op mijn iPhone probeer ik een app waarover ik nog niet mag praten, de bètaversie doet het uitstekend en mijn telefoontje crasht niet.
Zo stil als de halsbandjes een paar weken geleden waren, ze leken wel verdwenen, zo aanwezig zijn ze nu. De territoria worden zo te zien al bevochten, menig wijfje inspecteert een begeerd hol.
Thuis wacht mij een mailtje, met daarin de teldata voor de slaapplaatsen van de Amsterdamse Halsbandparkieten.

















een mannetje






2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoeveel het er zijn na de telling. Zo te zien zijn het er heel wat. Je hebt ze wel erg leuk in beeld gebracht die eigenwijze parkieten. Waar gaat het heen met deze vogel. Worden het er net zoveel als de duiven?
    Je blog over de begraafplaats is ook bijzonder. En leuk die slechtvalk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn jaren geweest dat er in één boom 3500 (drie-en-een-half duizend) parkieten sliepen. Rumoer rumoer rumoer rumoer, krijs, krijsje, stil...... En niet meer te zien in het donker.

    BeantwoordenVerwijderen