vrijdag 23 januari 2015

Een dagje Amsterdam

Zaterdag 17 januari 2015: het is landelijke watervogeltellingdag vandaag. Past niet op het scrabblebord. Voor het vierde of vijfde jaar tel ik nu een deel van de binnenstad van Amsterdam, met als hoogtepunten in die jaren een Tafeleend en wat Kuifeenden, dus dan weet je het wel. Niet veel aan, zeker niet gezien de tijd die je erin investeert. Dan maar genieten van het weer en de kijkjes in de stad. Vele kilometers leg ik af langs de grachten, ik heb wel een economische manier gevonden door op de bruggen zowel voor als achter te tellen en dan door te steken naar de volgende gracht.
Geen hoogtepunten deze keer, wel twee Stormmeeuwen en een Aalscholver in prachtkleed. Hij is dan ook prachtig!
Bij mij thuis zet ik nog wat tuinsoorten op de foto.

















2 opmerkingen:

  1. Hij is zeker prachtig de aalscholver. En ondanks dat er niet zoveel bijzonders te zien was heb je grappige foto's van de vogels kunnen maken. Zoals die vogels op de punt van de gevels. Je verhaal bij je vorige log over de zwarte kraaien spreekt boekdelen en ik moest even grinniken.

    BeantwoordenVerwijderen