vrijdag 4 juli 2014

Grauwe Klauwier

Vrijdag 4 juli 2014: ik kan niet struinen door de duinen, want ik heb een korte broek aan. Op de paden blijven dus, maar ik houd me er niet aan. Een hele familie Gekraagde Roodstaarten moet ik toch van iets dichterbij gaan bekijken, anders is er niks aan voor mijn fototoestel.
Later zie ik vanaf een hooggelegen bankje een roodbruine stip bovenop een struik, het is een vogel en waarschijnlijk een Grauwe Klauwier. Bijzonder omdat ze uit de duinen verdwenen zijn. Anderhalf uur zit ik op wacht voordat hij enkele tientallen meters bij me vandaan uit een meidoorn schiet en op een kale struik gaat zitten om te jagen.
Thuis constateer ik dat het een paartje moet zijn, de vogel die bovenop de struik zat is een wijfje, naderhand heb ik het mannetje op de foto gezet.

mannetje Gekraagde roodstaart

wijfje Gekraagde roodstaart

jonge Gekraagde roodstaart



mannetje Grauwe klauwier


wijfje Grauwe klauwier

1 opmerking:

  1. Fantastisch zeg die klauwier. De foto's zijn als gewoonlijk weer prachtig. Je hebt weer een hoop moois gezien.

    BeantwoordenVerwijderen