zaterdag 28 juni 2014

Wespendief

Woensdag 25 juni 2014: eenmaal gefascineerd door iets ... . Woensdagmiddag zal volgens Buienradar de zon iets doorbreken en dat lijkt me het juiste moment om even op het bankje op de Bizonweide (Bisonweide?) te gaan zitten. P. en J. , die ik vaak tegenkom, hebben nog geen Wespendief gezien, en we praten wat, over ouderdom en zijn gebreken en over de triestheden die gepaard gaan met ziekte. Middenin een verhaal kijk ik op en zie de Wespendief over de bosrand onze kant uitkomen, de lucht is scherp. De camera klikt en ik hoop er het beste van.
Op weg naar huis keer ik in het Vondelpark toch nog even mijn fiets om de voluit zingende Zanglijster te zoeken, wat niet moeilijk is, en wijs ik hem aan aan een belangstellend echtpaar.

Kleine karekiet


Wespendief


Zanglijster





Geen opmerkingen:

Een reactie posten