zondag 16 november 2014

Een roestplaats vol Ransuilen

Vrijdag 17 oktober 2014: als we het pleintje op komen rijden zie ik er al een paar als silhouet in een boom zitten: Ransuilen. Voor de bewoners van het plein zijn het dagelijkse vogels, ze horen er helemaal bij. Vogelliefhebbers zoals mijn maatje kunnen er geen genoeg van krijgen. We stappen uit en hebben geen haast onze camera's in te stellen, de uilen blijven toch wel zitten. Als ik het pleintje rondloop en alle bomen inspecteer tel ik er negen, ze zitten soms erg verborgen tussen de bladeren.  Het is alweer drie jaar geleden dat ik hier voor het eerst en het laatst was. Aan het begin van elk nieuw jaar zijn de uilen altijd weer verdwenen.
Op ons rondje Waverhoek, een plas-dras gebied, horen we Baardmannetjes. Ik vind een Kleine vuurvlinder in de regen. Omdat we erg geduldig wachten en goed opletten lukt het me een paar Baardmannetjes, Baardmezen zegt mijn maatje, op de foto te zetten, ze waaien haast uit beeld.
Een jagende Slechtvalk vliegt hoog over.

Ransuil






Kleine vuurvlinder
Baardmannetje


Slechtvalk

1 opmerking:

  1. Dat zijn weer drie mooie logs Roely. Wat een variatie aan vogels heb je weer kunnen spotten en prachtig gefotografeerd.
    Mag ik een tikkie jaloers zijn ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen