zaterdag 22 november 2014

Vaste bezoeker

Vrijdag 21 november 2014: de zon nodigt uit nog even weg te gaan. Op weg naar de Nieuwe Oosterbegraafplaats doe ik nog even park Frankendael aan, om te kijken of de vaste wintergast al gearriveerd is. Uit mijn ooghoek zie ik iets grijzigs over een stukje gemaaid riet lopen, maar mijn aandacht is bij, o wonder, acht kleine eendenpulletjes. Een verrassing in de laatste week van november. Ook de vermoedelijke vader blijft in de buurt van het stel.
Omdat het riet aan de voorkant van de eilandjes hoog is gelaten is het lastig om te ontdekken of ook dit jaar de Waterral aanwezig is, maar ik hoef niet lang te wachten op bevestiging. Ik maak wat foto's en licht een langsfietsende bekende in.
Op de Ooster is het fijn wandelen. Een op een Beflijster gelijkende vrouwtjesmerel graaft zich een weg langs de heggetjes en werkt een zanderige worm naar binnen.

Waterhoen
Waterral


Wilde eend met pullen





Merel

1 opmerking:

  1. Nou ja zeg, om deze tijd nog jonge eendjes. De natuur is duidelijk van slag. De waterral is prachtig. Ik heb laatst ook een foto kunnen maken van een waterral. Moet het alleen nog plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen